Blog

Retro Blue Bug

18-09-2017 20:30
Onze babyblauwe kever (English below) In ons laatste vakantieweekje in augustus hadden we prachtig zomerweer. We besloten even een ritje te maken met onze blauwe kever. Wat een feest! Ons kevertje is al heel oud, van 1967, maar ziet er nog prachtig uit! Als ze rijdt, dan maakt ze lekker veel lawaai en hobbelt ze vrolijk over de wegen. Dat vinden de kindjes heerlijk! We reden tussen de maïsvelden over smalle hobbelige langweggetjes en stopten even om een paar fotootjes te maken. Daarna haastten we ons terug naar huis, het was super warm, dus zochten we afkoeling in ons zwembad. De foto's...

Birthday Party!

18-09-2017 20:08
Verjaardagsfeestje Ella & Maxim Afgelopen weekend vierden we alvast de verjaardagen van onze kindjes. We gaven een klein feestje in onze tuin. Voor alle zekerheid hadden we een tent opgezet om ons te beschermen tegen wind en eventuele regen. De weergoden waren ons echter goed gezind! Het zonnetje scheen en het werd weliswaar t-shirt weer!   Klaar om al dit lekkers aan te snijden! De tent had ik mooi versierd met kleurrijke ballonnen, slingers, vlaggetjes en tafelkleedjes in herfstkleuren: oranje en goud. Onze kindjes werden in de watten gelegd met leuke cadeautjes en...

Playcorner

02-09-2017 08:23
(Do you rather read in English? Scroll down!) Hoe we onze kindjes een ruime speelhoek gaven... Ouders met kleine kinderen kennen het probleem wel: speelgoed speelgoed speelgoed. Het lijkt soms wel alsof je hele huis vol ligt. Kindjes krijgen zo snel een hele berg speelgoed bij elkaar. We wilden een mooie en praktische oplossing vinden zodat onze kindjes toch een vaste opbergplek hadden voor hun spulletjes. In ons huis is er namelijk geen ruimte meer over om een aparte speelkamer te voorzien. En ik vind Maxim eigenlijk ook nog te klein om apart te laten spelen. Dus besloten we onze...

Pool Fun!

29-08-2017 19:53
Zwembadfun! Do you prefer to read in english? Then scroll down for the English version! Ode aan ons helderblauwe zwembad. Het zonnetje glinstert weer in het koele zwembadwater. Binnen niet al te lange tijd moeten we weer een hele lange herfst en winter afscheid van je nemen. Juni en juli was het heerlijk zomerweer en zochten we bijna dagelijks verkoeling in je verfrissende zwembadwater. Op het werk telde ik de uren af. Vanaf het moment dat ik thuiskwam sprong ik samen met de kindjes het zwembad in! Wat een zalig gevoel! Tijdens onze vakantie dobberden we uren en uren rond op de...

About Oranges, Limes and Lemons

28-08-2017 20:15
Do you prefer reading in English? Then scroll down! Sinaasappels, citroenen, limoenen, ze zijn niet alleen lekker, ze zijn ook nog eens een streling voor het oog! Die kleurrijke ronde vruchten! Ik geef eerlijk toe, het ideetje van deze foto's heb ik uiteraard opgepikt bij andere instamama's en op pinterest. Maar het is dan ook zo'n leuk idee! We moesten dit zelf eens doen met onze kindjes! En ik vind de foto's echt wel schattig! Maxim zijn snoetje is goud waard! Oranges, lemons, limes, they are not only tasty, they are also a blast for the eye! Those colorful round fruits! I honestly...

Picnic

24-08-2017 20:42
(English below) We hebben nog een laatste weekje vakantie deze zomer en wat een geluk hebben we! Het is eindelijk terug stralend warm zomerweer in ons landje! We hielden een gezellige picknick in onze tuin. Met onze leuke nieuwe drinkbusjes, handige brooddoos en toffe rugzak van 'Lunch12' vleiden we ons neer op het picknickdeken en genoten we van de mooie zomerdag! Onze kindjes zijn alvast dol op hun nieuwe SkipHop Eenhoorn rugzakje met bijpassende drinkbeker. Ella heeft de rugzak de hele dag op haar rug gedragen. Ze wou hem niet meer afdoen. :-) De 'Drink in the Box' ziet er alvast...

Bitter Bag

22-08-2017 21:14
Onlangs stuitte ik op de leuke website van www.bitterkaartje.nl Ze biedt de leukste en origineelste 'bittere' kaartjes, draagtassen, ballonnen en posters aan! Stuk voor stuk artikels met een sarcastische, grappige tekst: Een leuk idee om zo'n kaartje als cadeau te geven, een grappige poster om je huis mee op te fleuren of gewoon een fijne draagtas om zelf steeds bij te hebben. Ik koos voor een leuke katoenen draagtas. We zijn zo vaak op stap met onze kleintjes, dus we hebben sowieso altijd een tas nodig voor hun spullen. Ik vond het fijn om geen neutrale babyverzorgingstas bij te hebben...

Scheveningen Part I

21-08-2017 20:10
Scheveningen (Enlgish below) Op een zonnig weekend, begin augustus reden we met z'n viertjes naar Scheveningen. We hadden onszelf voorgenomen, de eerste dag dat er nog eens mooi weer aan komt, rijden we naar de nederlandse kust. Naar een kustplaats waar we nog niet geweest zijn. En dat werd Scheveningen. Als je den Haag binnenrijdt zie je overal prachtige moderne gebouwen waar de wegen via tunnels en bruggen onder en tussendoor gaan. En achter deze moderne gebouwen, daar ligt de zee. Scheveningen heeft als blikvangers: het reuzenrad, op de dijk het museum 'Beelden aan zee', de...

Castle De Borrekens

10-08-2017 19:37
(English below) We maakten een wandeling rond het domein van Kasteel De Borrekens in Vorselaar. Wat is het toch een prachtig historisch gebouw! En wat een prachtig domein! De kindjes gingen intussen even in de buggy wat uitrusten van de wandeling. Ze trokken gekke snoetjes naar elkaar en gibberden het uit! Wat schattig om te zien! We keken naar de eendjes in de omliggende vijver. Verderop klommen ze terug uit de buggy en speelden ze met stokken in het zand. Heerlijk toch! Meer moet dat niet zijn om een fijne voormiddag te hebben.   Castle We took a walk around...

Normandië II: Granville - Etretat - Hônfleur

08-08-2017 18:38
(English below)  DEEL II (Als je deel I gemist hebt: link naar artikel: www.ellamaxim.com/news/normandie-france-i/) Dag 3: 25°  We ontbeten opnieuw in ons mooie château. Christine legde ons in de watten met vers geperst fruitsap, croissants, stokbrood, een eitje,... héél lekker! Vandaag reden we naar Granville: een super mooi en gezellig stadje aan zee! We maakten een prachtige wandeling langs de stadswal. Het was heerlijk zomers weer. In het gezellige centrum aten we op een terrasje mosselen met frietjes. We bezochten ook het marktje op het dorpsplein. Verderop in Avranches...
1 | 2 | 3 | 4 | 5 >>

Nieuwsbrief

Abonneer u op onze nieuwsbrief: